söndag 24 februari 2013

Köksmöbler till Lundby-skåpet

På samma sätt som jag gjorde köksmöbler till "Storgatan 9" gjorde jag när Lundby-skåpet skulle få nytt kök:

Sex tändsticksaskar, en fotkrämskartong och en hydrokotisonask

...kläddes med maskeringstejp (hydrokortisonasken kortade jag av lite)

,,,målades vita och fick skåpluckor av kartongbitar, klädda med blått papper. Alla handtag är pärlor förutom ugnshandtaget som är en avbruten grillpinne. Kranen och spisplattorna är gjorda av fimolera. Diskhon är ett lock från någon hårprodukt. Inga dörrar eller luckor går att öppna.

Ett väldigt simpelt, enkelt och billigt sätt att göra köksmöbler på. Det blir inte perfekt och ser inte helt verklighetstroget ut men jag tycker ändå det har sin charm.

2 kommentarer:

  1. Va fint det blev! Jag gillar verkligen den blåa färgen =) Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Är mycket för pastellfärger i kök.

      Radera