söndag 10 mars 2013

Lite nytt på Storgatan 9

Jag har gjort om lite i lilla dockskåpet (som för övrigt tydligen är från Ikea och inte alls ett hemmabygge som jag trodde) eller Storgatan 9 som jag också kallar det.

Köksbordet har äntligen fått en duk. Jag fortsätter på pastelltemat så det blev en rosa duk. Jag limmade på folie på baksidan, efter tips från Hannahs blogg, så att det skulle bli lättare att forma den runt bordet. Jag har dessutom satt på tacky wax för att få den att sitta på plats. Nu ska jag bara bestämma mig för vad jag ska ha på bordet förutom ljusstaken och fixa några kuddar till kökssoffan. Lite mer småprylar till hyllan och lite fler tavlor på väggen, sen är köket färdigt.

Ett klokt citat har fått komma upp på väggen. 

I sovrummet har en hemmagjord byrå med fejklådor fått flytta in. Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller tycker den är ful... Två tavlor har kommit upp och en vas (dvs kork från parfymflaska) med snittblommor av fimolera, blomstertråd och maskeringstejp.

Husets härskarinna har fått en fåtölj, köpt på Margarethas dockskåp, att sitta och läsa i. Bredvid sig har hon en liten pall med böcker och en kaffekopp. 

Skrivbordet har blivit ett toalettbord med några små flaskor och burkar på, gjorda av pärlor. Jag ska köpa en liten pigtittare och ställa här samt lite småprylar som hårborste och sånt. Det är väl egentligen det enda som fattas i det här rummet.

Lite murgröna utanpå huset. 

Mannen i huset har fått flytta ut ur huset och kvinnan ska bo kvar med massa katter. Så nu gäller det att hitta fina miniatyrkatter som ska få flytta in här.

(Mansdockan får istället stå i butiken.)

3 kommentarer:

  1. Jag tycker byrån är fin! Jag gillar när man "tapetserar" byrålådor sådär =)
    Kul att du kunde använda folietipset =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Det var ett superbra tips - just textil i miniatyr är ju så himla svårt att få fint fall på.

      Radera
    2. Det tycker jag med, så jag har knappt gjort gardiner ännu, men snart kanske =) (tipset var ju inte mitt från början utan jag fann det hos Elisabeth som man ser i mitt inlägg) =) Det är kul när saker sprids sådär och fler kan använda tips!

      Radera