söndag 9 oktober 2011

Första skåpet

Mitt första dockskåp är inhandlat - 40 kr fick jag betala för det här lilla skåpet, inköpt i en secondhandaffär.



Det består av två rum med franska balkonger, en utdragbar låda i botten som kan användas till ett extra rum/källare samt en takterass.

Tanken är att en liten familj ska bo här, ett ungt par med en liten bebis. Bebisen, baby Rut, är än så länge den enda familjemedlemmen som är på plats, tillsammans med tre hundar.

Det nedre rummet ska bli kök/allrum och det övre rummet ett sovrum. Den utdragbara lådan ska jag antagligen göra till en källare. På takterassen ska jag ha solstolar och en gunga till Rut, tror jag.

Jag har massa planer och idéer för hur jag ska inreda och fixa det här lilla huset. Så kul det är att äntligen ha ett eget litet skåp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar