söndag 9 oktober 2011

Lite mer om Första skåpet

Jag behöver ganska mycket möbler till Första skåpet; en dubbelsäng, 3-4 (pinn)stolar, ett matbord, soffbord, bokhylla, eventuellt en fåtölj... Egentligen skulle jag vilja göra allt själv men jag inser mina begränsningar. Är det någon som läser den här bloggen som har tips på var man kan köpa bra och billiga dockskåpsaffärer i Lund/Malmö-området? Eller på nätet?

Min tanke med Första skåpet är att det ska bli ett modernt hem, inrett så som jag själv skulle kunna inreda en lägenhet. Det ska bli en blandning av gammalt och nytt, hemmagjort och köpt. Det viktigaste är att huset blir personligt.

Jag funderar på att låta källarvåningen bli en liten butik som kvinnan eller mannen i familjen driver. Kanske en liten second hand-affär? Det är ju perfekt för att placera udda prylar i.


1 kommentar:

  1. Va kul!! Och det låter väldigt roligt med en liten butik i källarvåningen.
    Jag tycker tradera är väldigt bra när man vill fynda dockskåpsmöbler.

    SvaraRadera