tisdag 25 september 2012

Arbetet med 'Storgatan 9' fortskrider

Det har skett några förändringar i det lilla skåpet som jag kallar Storgatan 9 sen sist:

Takterrassen har fått en 'stenanläggning' av påklistrade, iturivna bitar av äggkartong, som målats med vattenfärg. Parasollet är ett drinkparasoll med en fot av das-lera. Blommorna är plastblommor med blad av maskeringstejp + ståltråd (efter tips från Vivienne Boulton). Blomlådan är kartong som jag virat snöre runt. Som blomjord använde jag das-lera vilket inte var jättebra med tanke på att lådan blev väldigt tung. Vid skorstenen ligger en liten katt jag gjort av fimolera. Inte den vackraste katten i grannskapet direkt...

I sovummet har inte så mycket hänt. Jag har köpt ett fint skåp + fågelbur från Lilla Magasinet samt gjort ett pennställ och pennor av fimolera. Av en bit filt limmat på kartong gjorde jag ett skrivbordsunderlägg. Blomkrukorna ska upp på en fönsterbräda.

Köket har fått en taklampa av en kork från en petflaska, klädd med tyg och lite spets. Av fimolera har jag gjort kastruller, stekpanna, muggar och morötter. Jag börjar äntligen få lite kläm på hur man jobbar med fimoleran. Väggklockan har urtavla klippt från en tidning och 'bakstycke' av en knapp.

Det börjar faktiskt bli fint i det här skåpet! Inte så mycket kvar att fixa nu... om man någonsin blir helt färdig med ett skåp?

2 kommentarer:

  1. jättefin takterrass!
    Man kan hålla på med ett skåp i evigheter, jag blir nog aldrig klar med nått om det inte ska ges bort =) men det är kul att hålla på lite här o där och ha flera projekt i gång på samma gång =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som det känns nu kommer jag nog aldrig bli färdig med dessa skåp men det gör ingenting - det är ju så himla kul att hålla på och pyssla!

      Radera