söndag 2 september 2012

Kök


Sen  sist har jag gjort köksmöbler. Av kartonger, som jag klätt med maskeringstejp och målat vita, har har jag gjort spis, diskbänk, kylskåp och arbetsbänk. Köksluckorna är påklistrade pappersbitar, handtagen är pärlor, ugnshandtaget är en tändsticka och spisplattorna är av fimolera. Kranen och kylskåpshandtaget är gjorda av piprensare. Själva diskhon är ett lock från en petflaska. Bänken längst ut har fått krokar i sidan, gjorda av knappnålar.

Den enda dörren som går att öppna är kylskåpsdörren. Jag hade inte tålamod att göra riktiga dörrar till alla delarna utan valde den enkla vägen, att helt enkelt bara klistra fast "dörrar" direkt på möblerna.

Nu återstår att göra vägghyllor, trasmatta samt diverse produkter till köket. Jag letar efter en kaffebryggare men de jag hittat är så dyra. Kanske kan jag göra en själv, hm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar