onsdag 5 september 2012

Lundbyskåp och fina möbler

Igår gjorde jag några riktigt fina dockskåpsfynd:


I en secondhandaffär hittade jag det här Lundbyskåpet, från 70-talet, för ynka 95 kr. Riktigt bra pris för ett Lundbyskåp! Tapeterna är rätt fula och dessutom fuktskadade så de ska bytas ut, annars är skåpet i bra skick.



I ett torgstånd hittade jag de här fina möblerna som blir perfekta att ha i Lundbyskåpet. Säng, sängbord, garderob och badrumsmöblemang för 200 kr. Som hittat.

Ser fram emot att börja fixa i ordning mitt nya skåp. Stör dock ihjäl mig på planlösningen i Lundbyskåpen, varför finns det bara ett sovrum? Och varför det enorma vardagsrummet och den stora hallen? Rummet som är tänkt att användas till kök tänker jag göra till sovrummet och köket får flytta upp till vardagsrummet. Skulle helst vilja ha den där extravåningen till Lundby så att det blir tre extra rum. Får se om jag kan hitta en billigt någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar