torsdag 11 april 2013

Bakgården börjar ta form

Bakgården har fått gula väggar...

...och en gårdsplan med sneda stenar.

När det gäller väggarna har jag först målat ett lager, sen strött på salt, låtit torka och sen målat ett lager till med färg. Saltet hade jag på för att få en mer strukturerad yta. Idén med att använda salt fick jag från Evas hemsida. Därifrån fick jag också idén att använda lufttorkande lera till gårdsplanen. Jag har tagit ett tunt lager lera och tryckt ut på en plastskiva och sen dragit streck innan leran torkat. Leran är målad med vattenfärg.

Jag håller också på att göra en stengrund av äggkartong som ska gå längs med väggen. En liten trappa, dörr och fönster ska också komma till. Sedan är själva "stommen" till tittskåpet gjord och då är det dags att möblera och inreda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar