söndag 14 april 2013

Bakgården, fortsättning

Bakgården har fått en dörr av kartong. Handtaget är en träpärla med en liten bit tändsticka pålimmad. Listerna runt dörren är grillpinnar. Dörren är egentligen lite för liten för att vara skala 1:12 men den fick inte plats om jag inte krympte den lite.

Två tvättlinor har kommit på plats. Jag visste inte hur jag skulle fästa dem så det slutade med att jag gjorde hål i väggen med en nål och helt enkelt drog igenom tråden...

...och fäste dem så här på baksidan. Jag knöt trådändarna och tejpade fast trådarna så de inte ska bli för slappa. Att dra trådarna rakt igenom väggen är kanske inte det mest realistiska men det var ett enkelt sätt.

Jag har fäst tvätten på tvättlinorna med ståltråd som jag klämt till. Trosan är från Miniatyrklubben. Krukorna med växter har jag gjort själv för länge sedan, av ljushållare, piprensare och filt. Vattenkannan har jag köpt på Minishopen och stövlarna är från Margarethas dockskåp (tror jag).

Tvättkorgen har jag gjort genom att limma garn på en tändsticksask. Soffan är gjord av två ihoptejpade hörn från en äggkartong. Benen är pärlor jag limmat ihop. Det ska till en dyna i soffan. Fönstret är, precis som dörren, fejk. Jag har klippt ut en bild från en tidning, limmat plast över och sen limmat på bitar av grillpinnar.

Jag ska klura ut vad jag ska längs sidorna av gården, alltså från där väggen tar slut. Staket? Plank? Blommor? Buskar?

1 kommentar: