måndag 8 april 2013

Gardiner, krokar & lite annat

Det har hänt lite nytt i Lundbyskåpet:

Lundbyskåpet har fått gardiner i alla fönster och sovrummet och barnrummet har fått bårder av "decoration ribbons" i tyg från Panduro. 

Sovrummet har fått krokar av ståltråd fastlimmat på en knapp. Galgen är också av ståltråd. 

Barnrummet har fått gardiner, bårder, hattlampa av medicinkarta och en vit bokhylla. Den vita sängen har flyttat ut och istället står det nu en hemmagjord säng av kartong där. Flickan som bodde här har fått flytta ut, hon var för stor för att vara ett barn i ett Lundby-hus. Så nu letar jag efter en ny invånare till det här rummet. Nallen är ny, den har jag virkat efter beskrivning i 101 idéer. 

Badrummet har fått skötbord, hylla och spegel. Skötbordet är hemmagjort, av kartong, lite papper, tyg och pärlor. Hyllan är köpt på Panduro och spegeln är från ett gammalt dockskåp. 

Gardinerna i vardagsrummet. Gardinstången är gjord av grillpinne och två pärlor. 

Badrummet har också fått krokar, gjorda av ståltråd på kartong. Handdukarna är sydda av en gammal handduk med fastlimmad folie på baksidan. 

2 kommentarer:

  1. Va mycket nytt och fint det var!
    Vilken rolig idé med en hattlampa! och jag är imponerad att du lyckats virka en sån liten och söt nalle, jag har inte vågat mig på sånt smått ännu =) Hannah

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nallen var lätt att göra, försökte mig på några av de andra beskrivningarna i tidningen och det blev inte alls bra.. .

      Radera