fredag 30 augusti 2013

Bellas café

Det skåp jag för tillfället tycker är roligast att jobba med är caféet. Det är långt ifrån färdigt men jag har fått gjort ganska mycket sen sist.

Två av glasväggarna har tagits bort och istället har jag satt in kartongväggar med scrapbookingpapper på som tapet. En av glasen som utgjorde taket har också tagits bort för att ersättas med kartong.

Uppifrån ser det ut så här. Bänken ska få en dyna och korkarna - pallarna - ska målas gråa och få dynor de med. Skylten är en hushållsrulle.

Dålig bild men alla kakor och övriga miniatyrer är antingen från Miniatyrklubben eller sånt som jag gjort själv.

Bänken är helt enkelt en medicinask som jag klätt med maskeringstejp och målat grå. Borden är plastlock ihoplimmade med metalldelar som bli över när man skjuter med pistol.

Tavlan är en gammal hemgjord sak jag gjort för länge sedan. Tårtfatet är gjort av kartong, plastlock, pärlor, del av undertrådshållare och en metalldel från pistolskott.

Hyllorna som kakorna står på/i har jag sågat till av trästickor från Biltema. Jag kan inte såga rakt om så mitt liv hänger på det så hyllorna är alldeles sneda men jag hoppas att det inte ska märkas alltför mycket. Jag har målat dem vita och klätt hyllplanen med dekorationspapper från Tiger.

Nu återstår att sy lite grejer, måla lite, skapa miniatyrer som kakor, muggar, fat mm, få upp lite mer tavlor på väggarna och kanske det viktigaste - göra eller köpa dockor som kan befolka caféet. Jag vill ha någon som står bakom kassan och minst två gäster i caféet. Inga skåp utan dockor!

3 kommentarer:

  1. Va mysigt! Väldigt fint och kreativt gjort!
    Du kanske kan fila på hyllorna så de blir rakare? Fast jag ser inte härifrån att de är snea =)
    Hannah

    SvaraRadera
  2. Tack! Jo, det skulle jag förstås kunna göra - men jag är lat...:)

    SvaraRadera
  3. Jättefint litet café :)

    Jag har också ett litet växthus, där har jag mitt kök ståendes tillfälligt. Och ett café håller jag ju också på med, kul att se andras! :)

    //Sara

    SvaraRadera