onsdag 7 augusti 2013

Tapeter och hyllplan

Efter en liten tids uppehåll har jag kommit igång med dockskåpspysslandet igen. Jag är verkligen en periodare när det gäller miniatyrskapandet...

Jag har börjat fixa i ordning "Rosa rummet". Taket har målats vitt, väggarna har tapetserats med papper från Panduro och jag har lagt golv. Det är inget riktigt trägolv, utan jag har rispat med en kniv i kartong för att få lite trägolvskänsla. Jag målade golvet med ett lager vit målarfärg. Fönstret har fått lister och gardinstång av grillpinnar och pärlor. Naturligtvis blev det en romantisk spetsgardin i det här rummet. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha för möbler här, förutom sängen och sängbordet. Bord med två stolar? Byrå? Soffa? Fåtölj? Skrivbord?

Prylboden har fått en liten makeover. Hyllan,som jag köpt på SkalaMinimal, målades grå och hyllplanen kläddes med prickigt papper från Panduro. Även diskens skiva fick ny klädsel. Imorgon ska jag göra två små sidobord som ska stå bredvid hyllan, sedan är det i princip färdigt att flytta in diverse småprylar som ska säljas i butiken. 

Det här är det block med papper jag använt till tapet och hyllplan. Blocket innehåller 25 dubbelsidiga ark med 12 olika motiv. Det finns massa olika block av den här typen att välja mellan på Panduro. Jag tycker de här blocken är smidiga eftersom man får så många olika motiv. Bra att ha hemma när man får lust att t ex tapetsera, göra askar och lådor etc. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar