fredag 5 oktober 2012

Dockan Pelle

Jag har gjort min första dockskåpsdocka! Resultatet blev helt okej. Det är inte den vackraste dockan i stan men den duger.
Pelle har fått tygremsor lindade runt sitt skelett av piprensare. Huvud, fötter och händer är av das-lera. Jag fick för övrigt förlänga armarna en aning med piprensare eftersom de var alldeles för korta.

Pelle och hans kompis med det konstiga huvudet har fått svarta skor och ansikten. Näsan råkade ramla av... får se om jag pallar fixa en ny till honom.

Pelle har fått längre armar, ett par jeans och en virkad tröja. Han ser ut som en mysig hemmapappa tycker jag. Funderar på om han ska få ha en liten bebis i bärsjal att bära runt på... tycker det skulle passa honom.

Nu återstår bara att hitta ett hem till stackars hemlösa Pelle. Från början var det tänkt att han skulle bo i Lundbyskåpet men han är för stor för det tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar