torsdag 4 oktober 2012

Tips: fästkuddar

En sak jag använder mig jättemycket av i mina dockskåp är fästkuddar, alltså små dubbelhäftande "bitar" en kan använda för att fästa saker med. Jag använder dem till att:

- sätta fast tavlor, klockor, speglar och gardinstänger på väggarna
- hålla fast mattor på golven och dynor på stolar
- fästa vaser, krukor och andra småsaker på hyllor så att de inte ramlar ner
- fästa möbler mot väggarna så de inte faller

och säkert massa annat som jag inte kommer på nu. Himla användbar pryl! De är dessutom relativt lätta att ta bort. De lämnar inga märken på trä och kartong, som jag märkt i alla fall, däremot kan de vara lite kluriga vad gäller färg så en får vara försiktigt att använda dem där en målat.

Fästkuddar finns att köpa på bl a Clas Ohlsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar