söndag 7 oktober 2012

Hallen i Lundby-skåpet

Idag har jag fixat lite grejer till hallen i Lundby-skåpet:

Jag gjorde en tamburmajor av ståltråd med kulor till "fötter". Här ser man också att målningen av väggarna i hallen gick sisådär i skarven till taket... jaja.

Taget med blixt.

Hela hallen. Matten är garn limmat på kartong, paraplystället är garn/tråd limmat på en plastkork som från början hörde hemma till en flaska med värmeskydd för håret. Paraplyerna är gjorda efter idé av Vivienne Boulton i Dockskåpsboken. Barnvagnen tror jag att jag skrivit om i ett tidigare inlägg.

Taget utan blixt...

Jag böjde även till några galgar av ståltråd att ha i klädskåpet.

Jag tycker hallen är svår att inreda - jag vet inte riktigt vad jag ska ha för prylar här? Det får ju inte plats så jättemycket heller, trots att det är ett stort rum, men jag vill inte att det ska kännas tomt som det gör just nu. Hm hm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar