lördag 6 oktober 2012

En modern pappa

Jag blev så inspirerad igår av tanken på Pelle (eller om han ska heta Palle kanske? Hm...) som "söder-hipster-pappa" så jag var bara tvungen att fixa en bärsjal, bebis och barnvagn till honom.
Barnvagnen gjorde jag av kartong, omlindad av maskeringstejp. Chassit är gjort av ståltråd som var lite klurigt att böja rätt, hjul av papper (de kan inte rulla tyvärr) med pärlor längst ut.

Barnvagnen kläddes med manchestertyg (för att få den rätta 70-80-talskänslan) och fick en liten madrass samt en virkad filt.

Bärsjalen är en trikåremsa, 2 x 52 cm, som jag sytt med sicksacksöm. Jag googlade för att få reda på hur man knyter en bärsjal. Bebisen består av träkula och piprensare med lite tyg runt om. Proportionerna blev lite sisådär men jag är ändå rätt nöjd med tanke på att det var första försöket. Nu saknas det bara en take-away-kaffe i handen och en skötväska att hänga på vagnhandtaget.

Inspiration fick jag från 70-80-talsbarnvagnar av det här stuket (sån som jag och mina syskon hade när vi var små):


...samt från bloggen teeny tiny miniature things. Hon som har bloggen gör helt fantastiska barnvagnar i den här stilen. Mycket, mycket finare än mina:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar